Aastal 2025 seisavad turundajad silmitsi uute ja põnevate arengumuutustega, mis muudavad nende valdkonda. Aastate jooksul on sotsiaalmeediast saanud Eestis kõige populaarsem meediavorm. DataReportali sõnul oli 2024 aasta jaanuaris Eestis 1,04 miljonit sotsiaalmeedia kasutajat, mis vastas 78,7 protsendile kogu elanikkonnast. Sotsiaalmeedia kasutajatest 52,3% on naised ja 47,7% mehed.
Sotsiaalmeedia on turundajatele suur proovikivi – trendid muutuvad iga päev ja arengud toimuvad vaid nädalatega. Tänane aktuaalne trend võib homme olla juba tähtsusetu. Oleme loonud DataReportali andmetel graafiku, mis näitab, milliseid sotsiaalmeedia platvorme eestlane armastab.
Ühtlasi panime kokku nimekirja 8 olulisemast turundustrendist aastal 2025, mis aitavad brändidel eristuda ja luua tugevamaid sidemeid tarbijatega.

1. Fookustatud sotsiaalmeedia turundus
Sotsiaalmeedia platvormide arv on suurenenud, kuid edukas turundus ei seisne kõikjal aktiivsena olemises. Kõikides kanalites efektiivselt turundamine võib olla väga kulukas, mille tõttu on tähtis on keskenduda sihtrühma jaoks olulistele kanalitele ja luua seal kvaliteetset sisu. Facebookis tänapäeval enam väga palju noori ei ole, mistõttu alla 18-aastaste noorteni jõudmiseks on vaja kasutada nendele omast platvormi – TikToki.
Soovitus: Platvormi valimisel lähtu enda eesmärkidest, sihtgrupist ja võimalustest. Soovituslik on valida 1-2 peamist platvormi ja panusta neisse maksimaalselt.
2. Kanalipõhine sisuloome
Mitmed inimesed jälgivad endale meeldivat brändi erinevates sotsiaalmeedia kanalites, mistõttu on oluline luua kanalipõhist sisu. Näiteks tavaline pildi- või karusellipostitus ei pruugi Reelsis või TikTokis soovitud sihtgrupi tähelepanu pälvida, samas kui humoorikas ja lühike videoklipp võib mõlemas kanalis kiiresti populaarseks saada.
Igal sotsiaalmeedia kanalil on oma eripärad ja kasutajad ootavad vastavat sisu. Aastal 2025 tuleb kohanda turundussõnumeid vastavalt platvormi formaadile, et kaasatus oleks maksimaalne.
Küsimused, mida endalt küsida:
- Millised on Sinu eesmärgid?
- Mis kanalis asub Sinu sihtgrupp?
- Millist sisu sihtgrupp seal tarbib?
- Millistes kanalites võib antud sisu jälgijale väärtust pakkuda?
3. Emotsioonide roll turunduses & autentne sisu
Brändid keskenduvad rohkem emotsionaalselt kõnetavatele kampaaniatele. Emotsioonid aitavad luua tugevamaid sidemeid ja suurendada klientide lojaalsust. Sprout Sociali 2024 andmetel eelistavad 84% sotsiaalmeedia kasutajatest brändide poolt üha enam autentset ja päris sisu, millega jälgijad saaksid samastuda. Ühtlasi peab antud sisu olema meelelahutuslik, inspireeriv või hariv.
Üha enam jääb tagaplaanile otsene bränditoodete müük ning brändid on võtnud enda eesmärgiks luua lojaalne suhe enda jälgijatega, jagades nendega oma igapäeva tegemisi, kaadritaguseid ning vajalikke nippe, mida igaüks saab ise katsetada.
Praktiline nõuanne: Rõhuta just brändi lugu ja inspireerivaid visuaale oma kampaaniates.
4. Videoformaadi domineerimine
Videosisu levib tänapäeval kõige kiiremini ja saab tavapärasest rohkem kaasatust kui teised postituste formaadid. Lühivideod, eriti TikTokis ja Instagram Reels’is, võtavad tähelepanu keskpunkti. Oluline on kasutada hetkel populaarsust koguvaid taustamuusikat ning asjakohased hashtage (#). Sprout Sociali 2024 aastal tehtud uuringute põhjal eelistavad pea pooled (42%) vaatajatest lühemat videot kui 15 sekundit (Graafik 2).
Videosisu loomisel tuleks lähtuda järgmistest punktidest:
- Mida lühem video, seda parem!
- Kui lühidalt saan ma oma idee edasi anda?
- Kuidas ma suudan vaatajat võimalikult pikalt videot vaatamas hoida?
- Visual hook EHK kuidas haarata vaataja tähelepanu ja hoida seda kuni sisutüki lõpuni? (kaadrite vahetus, ootamatu liigutus, graafiline element, midagi šokeerivat või midagi üllatava

Huvitavaid fakte:
- 2024. aastal läbiviidud uuringus tõid 89% vastajatest välja, et nad soovivad brändidelt rohkem videosisu näha.
- Kasutajad jagavad videosisu 52% tõenäolisemalt edasi kui staatilist sisu.
- 75% video vaatamistest tulevad lühivideotest.
5. Mikromõjutajad
Oled sa kuulnud mikromõjutajatest? Kui suured mõjutajad on oma valdkonna suured kalad, siis mikromõjutajad on hoopis veekogu väikesed, kuid väga tõhusad kalad.
Kes on mikromõjutajad?
Mikromõjutajad on inimesed, kellel on väike, kuid väga lojaalne jälgijaskond sotsiaalmeedias. Võrreldes suurte mõjutajatega, kes võivad oma tuhandeid või miljoneid jälgijaid, on mikromõjutajate jälgijaskond tavaliselt mõnisada kuni paar tuhat inimest. Kuid just see väiksus teeb nad nii võimsaks turundusriistaks. Kui bränd teeb koostööd mikromõjutajaga, siis ei pruugi see olla massiline reklaam, vaid pigem isikupärane ja usaldusväärne sõnum, mis jõuab otse õige sihtrühmani. Küll aga tuleb mikromõjutajat hoolikalt valida, et nii tema kui brändi väärtused oleksid sarnased.
Mikromõjutajad on tõhusad, sest jagavad autentset sisu ning nende jälgijad usaldavad nende arvamust. Väiksemate kogukondade puhul on suhtlus isiklikum ja jälgijad on aktiivsemad. Lisaks on koostöö mikromõjutajatega tavaliselt odavam kui suurte mõjutajatega.
Neil Pateili sõnul ei ole tänapäeval enam populaarsed suure jälgijaskonnaga suunamudijad, sest nende sisu ei ole tihtipeale usutav. 2024 aasta andmetel investeeringud mikro-mõjutajatesse toovad kõige suurema tulu.

Graafik 3. Suunamudijate turunduse ROI aastal 2024.
Trend: Suhteliselt madalad kulud ja suurem sihtgrupi kaasatus.
6. Kasutajate loodud sisu (UGC)
Tarbijad peamiselt eelistavad sisu, mille on loonud teised kasutajad. See võimaldab brändidel kasvatada lojaalsust ja orgaanilist nähtavust. The Drum uuringus selgus, et pea 90% inimestest ei usalda enam tänapäeval suurte mõjusikute loodud sisu, sest enamus loovad vaid koostöö postitusi, mis ei pruugi olla autentsed. Kuna Eesti turg on võrreldes teiste riikidega väga väike, on see meie jaoks eriti suur murekoht.
Küll aga võib ka UGC sisuloome muutuda ohtlikuks, sest aina enam on näha samu isikuid, kes teevad koostööd mitme erineva brändiga, kes toodavad sarnaseid tooteid, ning kiidavad neid. Väga kergelt võib brändi konto muutuda justkui UGC kasutaja kontoks. Sellisel juhul tuleb mõelda, mis juhtub siis, kui bränd lõpetab antud sisu loonud IGC kasutajaga koostöö?
7. Tehisintellekt turunduses
Tehisintellekti roll turunduses liigub sisuloome juurest andmete analüüsi ja otsuste tegemise suunas. Tänapäeval võimaldab AI luua isikupärastatud sisu, automatiseerida turundustegevusi ja teha täpsemaid andmeanalüüse. See muudab turunduse tõhusamaks ja kuluefektiivsemaks. Hootsuite Social Media Trends 2024 andmetel kasutavad AI abi kõige rohkem turunduse valdkonnas töötavad inimesed, et vähendada enda töökoormust ning olla efektiivsem. Küll aga 62% jälgijatest ei usalda loodud sisu, kui nad on teadlikud, et selle on loonud AI.
Kuna AI muutub järjest arenenumaks, võib tekkida kiusatus lasta sellel oma tööd teha ja seejärel seda enda nime alt esitleda. Kuid tasub meeles pidada, et autentne sisuloome on igasuguste brändi suhete aluseks. Kui veenda oma jälgijaskonda, et nad suhestuvad inimeste loodud sisuga, kui tegelikult on see AI tehtud, võib see brändi usalduse kiiresti kaotada.
Soovitused, kuidas AI-d kasutada:
- Loovate ideede või kontseptsioonide genereerimine
- Sisuettepanekute andmine – aktuaalsed teemad või sisu, mis põhineb sinu jälgijate huvidel
- Esialgsete pealkirjade kirjutamine
- Trendide analüüs
- Tulemuste analüüs
8. Veebinarid ja podcastid
- aastal on turundusmaastikul üha enam esil digitaalne sisu. Kui varem piirdusime ehk vaid blogipostituste ja sotsiaalmeedia värskendustega, siis nüüd on laval uued staarid: veebinarid, meiliturundus ja podcastid. Miks just need?
Need formaadid võimaldavad luua sügavamat sidet klientidega, pakkudes rohkem väärtust ja tugevdades suhteid. Samuti võimaldavad need personaalsemat lähenemist, sihtides erinevaid segmente ja pakkudes individuaalsemat kogemust. Regulaarne sisu loomine hoiab ettevõtte klientide meelest ja tõstab bränditeadlikkust. Kuulsust koguvad ka erinevad videod, mis annavad kujundus- või turundusnippe.
Praktiline idee: Korralda regulaarselt veebinare, kus jagad kasulikke “How to” nõuandeid.
Aastal 2025 on turundus rohkem kui kunagi varem seotud tarbijate ootuste mõistmise ja autentsete sisu loomisega. Kui rakendada neid trende oma strateegiasse, saad luua sisukamaid ja edukamaid kampaaniaid!