Tere tulemast KORALLi blogisse!

Üks erakordselt tõhus viis oma sihtgrupini jõudmiseks on tugeva turundusplaani loomine, mis keskendub õigetele ideedele, lahendustele ja mudelitele. Käesolevas blogis sukeldume sügavamale, selgitades, kuidas KORALL turundusplaani loob ja miks see on efektiivne viis saavumataks edu. 

Selleks, et olla edukas, tuleb teada, mida sa teed. Oma raamatus “The Book of Survival” kirjutas Anthony Greenbank: “Selleks, et võimatust olukorrast välja tulla, pole vaja vormelipiloodi reflekse, Heraklese lihaseid ega Einsteini mõistust. On üksnes vaja teada, mida teha.”

Eestis on palju ettevõtteid, keda ei ole saatnud edu. Üldiselt süüdistavad nad selles kedagi teist, sest see on ju üks lihtsamaid asju, mida teha. Mõned kõige levinumad kaebused, mida oleme kuulnud, on sellised: konkurents on liiga suur, kasumimarginaalid on liiga väikesed, odavad veebipoed röövivad kliendid endale ja reklaam ei toimi enam. Aga tead, meie nii ei arva. Meie arvame, et professionaalid teevad plaane, arstid järgivad raviplaani, lennukipiloodid lennuplaani ja sõdurid järgivad sõjalise operatsiooni plaani! Kui sa töötad ettevõtte juhtpositsioonil, mistahes valdkonnas ja töötaja tuleb ja ütleb, et “ah ma improviseerin, vaatab jooksvalt!” siis paneb küll kukalt kratsima ja oma elu valikute üle mõtlema. Selles blogipostituses teeme puust ja punaseks, kuidas alustada nii, et see oleks efektiivne ja jõuaks päriselt ka inimesteni. 

Alustaks kõigepealt sellest, mida üldse tähendab turundus? Mõni inimene arvab, et turundus tähendab reklaami tegemist või brändingut. Tegelikult on turundusprotsessis väga palju erinevaid etappe. KORALL annab turundusele järgneva definitsiooni – turundus on äritegevuse oluline osa, mis hõlmab erinevaid strateegiaid, meetodeid ja tegevusi, mille eesmärk on tuua turule toode/teenus/bränd ning seeläbi rahuldada tarbijate vajadusi ja soove. Turundus aitab ettevõttel luua tugeva suhte oma sihtrühmaga, suurendada müüki, kasvatada kasumit ning saavutada pikaajaline edu. 

Turundusprotsess hõlmab järgmisi olulisi komponente: 

  • Uuring ja analüüs: Turuanalüüs aitab mõista turu dünaamikat, konkurentsi, tarbijate käitumist ja nende vajadusi. See on aluseks strateegia väljatöötamiseks. 
  • Sihtgrupi määratlemine: Sihtgrupi ehk potentsiaalsete klientide või tarbijate määratlemine on oluline, et keskenduda oma turundusstrateegiates neile, kellel on suurem tõenäosus toodet või teenust osta. 
  • Strateegia kujundamine: Põhineb uuringutel ja kindla sihtgrupi määratlemisel, arendatakse välja põhjalik turundusstrateegia, mis hõlmab toote/teenuse positsioneerimist, hinnastrateegiat, müügiedendust ja kohtumist tarbijatega.
  • Turundusvahendite kasutamine: Turunduses on võimalik kasutada erinevaid kanaleid ja vahendeid nagu reklaam, sotsiaalmeedia, sisuturundus, otseturundus, müügiedendus ja suhtekorraldus, et jõuda õigete inimesteni ja edendada toodet või teenust.
  • Tulemuste jälgimine ja korrigeerimine: Turundustegevuste efektiivsuse hindamine on oluline, et näha, kas seatud eesmärgid on saavutatud. Vajadusel korrigeeritakse strateegiaid ja tegevusi paremate tulemuste saavutamiseks. 

Edukast turundusest tulenevalt luuakse püsivad suhted klientidega, mis viib omakorda lojaalsuse ja positiivse maine kasvuni. 

Kuidas luua strateegilist turundusplaani:

1) Sihtturu valimine on väga oluline samm, millega kindlustame turundussõnumile parema kajastuse. Kui oled arvamusel, et sinu sihtgruppi kuuluvad kõik inimesed, siis tegelikult võib öelda ka, et sinna ei kuulu mitte keegi. Paljud firma omanikud soovivad kõnetada suuremat gruppi inimesi, kuid reaalsus on see, et inimesed on väga erinevad ja kõikidele ei sobi kas toode/teenus, mida parasjagu pakutakse või hoopis sõnum, mida kasutate. Seetõttu tuleb väga hoolikalt mõelda, kes on see, keda kõnetada soovitakse ja millist viisi seda üldse teha? Meie lähtume sellest, et loome persoona, avatari või isiksuse, kes võiks potentsiaalselt meie teenuseid tarbida. Oluline on panna kirja kõikvõimalikud märksõnad ja kirjutada välja nii detailne kirjeldus kui võimalik. Aitab ka see, kui loote visuaalse pildi, et näha, milline näeb välja teie klient. Persoona loomine on oluline, sest selline meetod suudab avada sulle sihtkliendi mõttemaailma ja on abiks edasise sõnumi väljatöötamisel. 

2) Sõnumi väljatöötamine

Üks reklaam = üks eesmärk. Oled kunagi viibinud üritusel, kus keegi räägib ainult iseendast? See on tüütu ja tekib koheselt tunne, et okei ma nüüd sooviksin lahkuda. Samamoodi töötavad ka reklaamid ja sõnumid, mida inimestele edastada soovite. Kui keskendute ainult iseenda ettevõtte logo, firma nime ja pakutavate tegevuste nimekirja ja väidetega, siis tegelikult ei tegeleta sihtgrupi vajaduste ja murede lahendamisega. See tähendab, et kahepoolne suhtlus ei tööta ja inimest see sõnum ei kõneta. Sõnumi väljatöötamisel tuleks mõelda, kuidas sinu sihtgrupp käitub, millised on nende vajadused ja emotsioonid. Nii tekitate suhtluse ja tagate selle, et inimene tuleb ja võtab ühendust. 

3) Sotsiaalmeedia plaani väljatöötamine

Pole kahtlustki, et tõeline läbimurre on meedias saabunud interneti ja sotsiaalmeediaga. Paljud isehakanud “spetsialistid” üritavad sind veenda, et sotsiaalmeedias peitub turunduse tulevik ning kui te juba praegu sellele kogu oma turunduseelarvet ei kuluta, olete ajast juba lootusetult maas ja ilmselt ootab ees ka pankrot. Tegelikult tõesti saab tänapäeval sotsiaalmeediaga väga palju ära teha, sest inimesed lihtsalt viibivad seal enamuse aja oma päevast. Kuid selleks, et turunduskampaaniatega täppi paneks on vaja kolme olulist elementi: turg (inimesed, kellele oma sõnumi suunate), sõnum (turundussõnum, mille välja saadate), meedia (kanal, mida kasutate oma sõnumi edastamiseks sihtturule – raadio, internet, TV…) Selle jaoks, et kampaania oleks edukas oleks vaja kõigi kolme aspektiga täppi panna. Mõned tähelepanekud sotsiaalmeedia plaani väljatöötamisel: ole inimlik, kirjuta regulaarselt, kuid ära spämmi, loo väärtust ja automatiseeri.

4) Kontaktide kogumine, turundustaristu loomine

Selle asemel, et mitte olla tüütu parasiit, tuleks oma klientidele luua väärtust, mida nad otsivad. Seda võib teha videote, koolituste, artiklite, uudiskirjade, sotsiaalmeedia või mõne muu vahendi abil. Mõtled, mida mõtleme turundustaristu all? Tegelikult on need kõik need elemendid, millel on oma roll ja eesmärk ja paljudel turundajatel ka igapäevased töövahendid. Mõned näited, mis võivad turundustaristu alla kuuluda: müügikontakte talletavad veebileheküljed, infotelefonid, uudiskirjad, blogid, tasuta artiklid, otsepostitused, e-posti teel saadetavad trükised, sotsiaalmeedia, veebivideod, automaatvastused…jne. Tänu tehnoloogia arengule on suur osa turundustegevustest automatiseeritud, mis teeb tänapäeva turundajate töö märkimisväärselt lihtsamaks. 

5) Turundusmudelite rakendamine

Turundusmudelid on abstraktsed raamistikud, mis aitavad struktureerida turundusstrateegiaid ja -tegevusi. Need aitavad ettevõtetel mõista, kuidas toimivad turud, tarbijad ja konkurendid ning kuidas neid tegureid oma äri kasuks ära kasutada. Mõned levinumad turundusmudelid on näiteks SWOT-analüüs (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats), mis aitab ettevõttel hinnata oma tugevusi, nõrkusi, võimalusi ja ohtusid. Tugevuste ja nõrkuste põhjal saab keskenduda siseaspetkidele, võimalused ja ohud on suunatud välisele keskkonnale. Veel on populaarne 4P mudel (Product, Price, Place, Promotion), mis aitab keskenduda neljale olulisele turunduselemendile – toode, hind, koht ja promotsioon. Ettevõte peab määratlema selgelt, milliseid tooteomadusi soovib rõhutada, millist hinnakujundust kasutada, kus ja kuidas toodet müüa ning milliseid turundustegevusi kasutada.

6) Tulmuste analüüs ja korrigeerimine

Turundusstrateegia tulemuslikkuse jälgimine on äärmiselt oluline, kuna see võimaldab ettevõttel hinnata, kas turundusalased pingutused toovad kaasa soovitud tulemusi ja aitavad saavutada eesmärke. 

Kindlasti kujunevad aja jooksul erinevatel inimestel erinevaid strateegiad ja tõekspidamised, kuidas efektiivselt sisu luua või turundustegevusi planeerida, kuid need on põhilised etapid, mida ei tohiks vahele jätta. Edukas turundusstrateegia on paindlik ja kohaneb pidevalt muutuva turu ja tarbijakäitumisega.

Aitäh, et lugesid KORALLI esimest blogipostitust, kohtume peatselt! Jälgi meid Instagramis @korallcreative, kus näed iga nädalaselt toredat sisu, erinevaid turundusnippe ning enesearengu ja juhtimise teemalisi postitusi.