Koduleht on rohkem kui lihtsalt virtuaalne visiitkaart: see on platvorm kommunikeerimiseks, mille kaudu saad edasi anda väärtust, tõsta usaldusväärsust, ehitada suhteid ning mis kõige tähtsam – müüa oma tooteid/teenuseid.
Aga mis siis teeb ühest kodulehest “hea” kodulehe? Järgmisena tutvustame elemente, mis peavad ühel tänapäeva veebilehel olema olemas, et see oleks kvaliteetne.
Hästi disainitud ja funktsionaalne
Koduleht peaks olema sinu brändi visuaalne kehastus – kvaliteetne, professionaalne ja ainulaadne. Visuaalselt ahvatlev veebileht, millel on lihtne kujundus ja silmapaistev disain, loob eelduse positiivsele kasutajakogemusele.
Lisaks ilusale disainile peaks koduleht toimima korrektselt. Kiire laadimisaeg ja veavaba funktsionaalsus on vaieldamatud. Kodulehe kasutamine peaks olema kiire, tõhus ja lihtne, jättes külastajale positiivse esmamulje – iga lehekülg võib olla potentsiaalsele kliendile esimene või ainus mulje.
Kasutajakogemus (UX – user experience)
Veebilehe külastajal on alati kiire – ta on missioonil. Veebileht peaks hõlbustama kasutaja teekonda, mitte seda vaevaliseks tegema. Olenemata sellest, kas külastaja otsib konkreetset teavet või eelistab juhuslikku sirvimist, peaks sinu koduleht vastama mõlemale vajadusele. Sellel on selge hierarhia, strateegilised sisusoovitused ning sujuv navigeerimissüsteem – ja lausa nii sujuv, et klient ei saa arugi, kui on juba tellimislehel.
Telefonile optimeerimine
Tänapäeval, kus domineerivateks seadeteks on nutitelefonid ja tahvelarvutid, peab sinu veebileht töötama kõigil platvormidel. Telefonile optimeerimine ei ole enam luksus – see on hädavajalik. Kasutajakogemuse suurendamiseks ja SEO-järjestuse (otsingusüsteemi) parandamiseks on oluline, et sinu veebisait toimiks sujuvalt eri seadmetes.
Värske & kvaliteetne sisu
Külastaja tähelepanu on lühike: kirjuta arusaadavalt, köitvalt ja asjakohaselt. Räägi oma sihtrühma keelt, vältides korporatiivsust ja akronüüme. Selleks, et külastajad tuleksid ikka ja jälle sinu veebilehele tagasi, on vajalik uuendada oma sisu regulaarselt. Lihtne moodus on pidada blogi või lisada sotsiaalmeedia uuendusi, et hoida koduleht värskena ja tugevdada SEO-d.
Selge üleskutse tegevusele (CTA – call to action)
Veebileht ilma selge üleskutseta on kasutamata jäänud võimalus. Määratle oma veebisaidi eesmärk ja taga, et see on külastajale selge. Iga lehekülg peaks panema külastajat tegutsema, olgu selleks siis blogiartikli jagamine, sotsiaalmeedia platvormidele kutsumine, meililistiga liitumine, tellimuse vormistamine või ettevõtte kohta lisainformatsiooni saamine.
Optimeerimine
Esteetilisest ja kasutajasõbralikust veebisaidist ainult ei piisa – see peab ka liiklust ligi meelitama. Vastasel juhul on kõik need jõupingutused disaini, UX-i ja sisu arendamisel asjata.
Siin on alustuseks suunised, mida kasutada tõhusa otsingumootori optimeerimiseks:
- kasuta igal lehel pealkirju ja metatähiseid ning igal pildil alt-tähiseid;
- optimeeri oma saidi sisu nii, et see oleks kooskõlas sõnadega, mida külastajad võiksid otsida;
- kasuta sisu luues ja linkides asjakohaseid märksõnu.
Hästi disainitud veebileht loob positiivse kasutajakogemuse, kuid see peab olema ka optimeeritud erinevatele seadmetele, sisaldama värskeid ja köitvaid sisulisi elemente ning suunama külastajaid selgete üleskutsetega. Kõik need komponendid on vajalikud, et tagada veebilehe nähtavus, usaldusväärsus ja edu.
Kokkuvõttes võib öelda, et 2023 aasta digimaastikul navigeerides on veebileht asendamatu vara nii ettevõtetele kui ka üksikisikule.